DPF
Naprawimy twój filtr cząstek stałych DPF lub FAP
Jeśli na skutek długotrwałej eksploatacji w warunkach miejskich lub awarii układu sterowania, filtr cząstek stałych DPF w twoim samochodzie został zablokowany cząsteczkami sadzy i popiołu, nie musisz wymieniać go na nowy ani usuwać go z układu wydechowego. W naszym serwisie zajmiemy się nim kompleksowo.
Do czyszczenia filtrów DPF stosujemy metodę hydrodynamiczną, która wykorzystuje działanie wody, środków czyszczących i wysokiego ciśnienia. W procesie tym są dokładnie usuwane wszystkie drobinki, zwłaszcza sadza i popiół. Najważniejszy jest jednak fakt, że nie jest ona inwazyjna – nie jest konieczne rozcinanie wnętrza, żeby usunąć zanieczyszczenia z najtrudniej dostępnych miejsc. Co więcej, metoda hydrodynamiczna jest niezwykle skuteczna – jej efektywność sięga nawet 98% usuniętych zanieczyszczeń.
Objawy zapchanego filtra DPF.
– odczuwalny spadek mocy silnika
– lampka ostrzegawcza DPF na desce rozdzielczej
– samochód w trybie awaryjnym
– wykonywanie częstych prób regeneracji DPF przez samochód podczas jazdy
– wypalanie filtra nie zakończone sukcesem
– zapach świeżego niespalonego paliwa
– nadmierne dymienie na biało
– podwyższony stan oleju silnikowego
– zwiększone zużycie paliwa
– błędy silnika takie jak: zbyt duża obecność sadzy w filtrze DPF, za wysokie ciśnienie różnicowe przed i za filtrem DPF, zbyt duża liczba nieudanych prób wypalenia filtra DPF.
Istnieje skuteczna metoda czyszczenia filtra DPF!
Czyszczenie filtra DPF to w zasadzie płukanie jego wkładu za pomocą specjalnego detergentu chemicznego wtłaczanego do jego środka pod odpowiednim, stale dobieranym przez komputer ciśnieniem i w określonych odstępach czasu. Maszyna na wstępie bada stopień zabrudzenia filtra DPF oceniając wartość tzw. ciśnienia różnicowego (różnica pomiędzy ciśnieniem powietrza przed i za filtrem DPF). Gdy ciśnienie różnicowe jest większe niż 50 mbar to mówimy o zabrudzonym filtrze DPF kwalifikującym się do oczyszczenia. Jeśli jest większe niż 200 mbar to w zasadzie filtr DPF jest tak mocno zanieczyszczony, że w wielu przypadkach uniemożliwia on nawet pracę silnika. W przypadku filtrów DPF do aut osobowych proces usuwania z filtra osadów, popiołu, nagaru olejowego, drobin tlenku ceru trwa ok. godziny i kosztuje ok. 350 zł (bez demontażu i montażu filtra). Filtry DPF do aut dostawczych i autobusów wymagają dłuższego czyszczenia, a cena wzrasta proporcjonalnie do czasu wykonania usługi. Jeśli filtr DPF nie był uszkodzony, po czyszczeniu hydrodynamicznym jego przepustowość powraca niemal do parametrów filtra DPF fabrycznie nowego.